10 απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να κοιμάσαι καλύτερα

large (2)

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ξύπνησες γεμάτη/-ος ενέργεια και έτοιμη/-ος να αδράξεις τη μέρα;  Έρευνες έχουν δείξει πως πολλοί άνθρωποι υποφέρουν είτε από αϋπνία είτε από έλλειψη ποιοτικού ύπνου. Υπάρχουν απλά, φυσικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να κοιμάσαι καλύτερα και συνεπώς να ξυπνάς με περισσότερη διάθεση.

Μπορεί να εργάζεσαι ως αργά ή να συνηθίζεις να κοιμάσαι ξημερώματα. Για να καταφέρεις όμως να κοιμάσαι σωστά πρέπει να δώσεις αρχικά προσοχή στις ανάγκες του σώματός σου για ξεκούραση.

  1. Πιες χαμομήλι 

Το χαμομήλι έχει την ιδιότητα να διώχνει το άγχος και να σε ηρεμεί. Θυμάμαι, όταν έδινα πανελλαδικές εξετάσεις ο γιατρός μου συνιστούσε να πίνω κάθε βράδυ ένα φλιτζάνι χαμομήλι κι η αλήθεια είναι πως βοηθούσε αρκετά. Μην πιεις τσάι. Το τσάι περιέχει καφεϊνη και θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

2. Κάνε ένα ζεστό ντους 

Η θερμότητα έχει την ιδιότητα να ηρεμεί τους μύες, άρα και το σώμα. Πριν κοιμηθείς,λοιπόν, γέμισε την μπανιέρα με ζεστό νερό και χαλάρωσε. Για περισσότερα αποτελέσματα, μπορείς να χαμηλώσεις τα φώτα και να βάλεις την αγαπημένη σου μουσική.

3. Σβήσε τις ηλεκτρονικές συσκευές 

Μια ώρα πριν πέσεις για ύπνο πρέπει τα μάτια σου να αρχίζουν να ξεκουράζονται. Κλείσε laptop, κινητά, tablet, τηλεόραση, καθώς το έντονο φως που εκπέμπουν δίνουν σήμα στον εγκέφαλο ότι πρέπει να ξυπνήσει κι όχι να πέσει για ύπνο.

4. Διάβασε ένα βιβλίο 

Για μένα είναι ο πιο πρακτικός τρόπος. Όταν έχεις χαμηλό φωτισμό και τα μάτια σου είναι επικεντρωμένα σε μια επιφάνεια θα αρχίσουν να κουράζονται και να προκαλούν υπνηλία. Φυσικά, πριν κοιμηθείτε μη διαλέξετε να διαβάσετε ένα δύσκολο βιβλίο που απαιτεί σκέψη και μελέτη, αλλά κάτι «ελαφρύ κι ευχάριστο».

5. Ασκήσεις γιόγκα 

Για τις ημέρες που νιώθεις την κούραση αλλά δεν μπορείς να κοιμηθείς κάνε κάποιες απλές ασκήσεις γιόγκα που θα διοχετεύσουν την ενέργεια σου. Μια καλή επιλογή είναι να σχηματίσεις ορθή γωνία με το σώμα σου, ανεβάζοντας τα πόδια σου ψηλά στον τοίχο. Μείνε έτσι για 5-10 λεπτά αναπνέοντας βαθιά και θα δεις αποτέλεσμα.

6. Κοιμήσου συγκεκριμένη ώρα 

Αν έχεις πιάσει τον εαυτό σου να λέει πως πρέπει να κοιμηθεί και μετά καταπιάνεται με κάτι άλλο τότε πρέπει να βάζεις κάποια υπενθύμιση, στο κινητό, tablet ή υπολογιστή πως είναι ώρα για ύπνο.

7. Ξύπνα κάθε μέρα την ίδια ώρα 

Αυτό είναι μια πρόκληση για όσους είναι νυχτερινοί τύποι και γι αυτό μπορεί να προκαλέσει κούραση τις πρώτες μέρες. Το να κοιμάσαι και να ξυπνάς συγκεκριμένες ώρες, βάζει σε επαναλειτουργία το βιολογικό σου ρολόι. Βάλε καθημερινά επαναλαμβανόμενο ξυπνητήρι και διάγραψε τη λέξη snooze από το λεξικό σου. Για περισσότερα αποτελέσματα μην ξεχνάς να ανοίγεις τις κουρτίνες κάθε πρωί για να μπαίνει το φως του ήλιου. Τώρα, αν ζεις στην Αγγλία, ατύχησες… θα πρέπει απλά να συνηθίσεις να ξυπνάς νωρίς χωρίς ηλιακή βοήθεια.

8. Γυμναστική

Ακόμη πιο μεγάλη πρόκληση, ιδίως για ανθρώπους σαν κι εμένα που ο όρος γυμναστική αναφέρεται στην κίνηση που κάνεις με το χέρι σου για να τραφείς. Αλλά σου ‘χω καλά νέα… Δε χρειάζεται παραπάνω από μερικά λεπτά γυμναστικής τη μέρα για να κοιμάσαι σα μωρό. Θα μου πεις μερικά λεπτά μπορεί να είναι και τα 60’. Αρκέσου σε 15′ καθημερινής γυμναστικής.
Προσοχή! Αναφερόμαστε σε καλύτερα αποτελέσματα ύπνου κι όχι φυσικής κατάστασης.

9. Βαθιές ανάσες 

Πόσο εύκολο πιστεύεις είναι να σβήσεις για λίγο τις σκέψεις σου; Χμμ… δύσκολο ε; ειδικά το βράδυ… Οι σωστές αναπνοές, όμως, είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αλλάξεις τις σκέψεις σου.

10. Σωστές διατροφικές συνήθειες 

Απόφυγε βαριά γεύματα πριν πέσεις για ύπνο και μην πιεις αλκοόλ, ενώ φρόντισε ο οργανισμός σου να μη μείνει αφυδατωμένος, γιατί το βράδυ θα χρειάζεται νερό.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s